Do kogo trafiają reklamy

2018-09-01 Promocja firmy
Do kogo trafiają reklamy

Reklama nie może być adresowana do wszystkich, ponieważ producenci reklam wiedzą, że swoją ofertą nie zainteresują wszystkich i nie każdy kupi reklamowany produkt lub nie skorzysta z usługi. Reklama jest skierowana do konkretnych grup docelowych, przykładem tego jest młodzież nastoletnia, studenci, emeryci, mężczyźni, kobiety, itd. Przed produkcją reklamy, producent powinien określić do jakiej z wymienionych grup chce trafić. Reklama posiada cechy, które przemawiają do konkretnych grup.

Te cechy to ogólny przekaz i język, który został użyty w reklamie. Reklama najczęściej trafia na osoby, które z danego produktu lub usługi korzystają. Jest też tak, że reklama adresowana zostaje do ograniczonego grona odbiorców. W tym celu przeprowadza się badania marketingowe, w których sprawdza się kto jest najczęstszym nabywcą reklamowanego produktu.

Badania marketingowe pytają o to kto nabył reklamowany produkt, w jakim jest wieku, jaka jest ich płeć, czy są to osoby samotne lub nie, czy są bogate lub nie, czy pochodzą z dużych miast, czy może ze wsi.

Za pomocą takiego badania można określić profil konsumenta i dzięki temu lepiej trafić do niego z przekazem reklamowym. Przy precyzowaniu grup docelowych ważną rolę pełnią czynniki psychologiczne. Mówią one o tym jaki styl życia prowadzi dana osoba, jaką ma skłonność do zmian, jakie upodobania, przyzwyczajenia, potrzeby i wartości.

Ustalenie tych czynników potrafi pomóc przy określeniu jaka konkretna grupa kupuje oferowany produkt, a także określić dlaczego pozostałe grupy go nie kupują.

Na pierwszym planie liczy się oglądalność programów telewizji. Stanowi ona podstawę rozliczeń za emisję reklam, a rynek telewizyjne charakteryzuje się tym, że najwyższe zarobki daje duża oglądalność w przedziale wiekowym 16-50 lat. Jest to grupa, która posiada największe wpływy na decyzje zakupowe i to najczęściej do nich reklamodawcy kierują swoje reklamy.

Reklamodawcy zdają sobie także sprawę z tego, że ten przedział wiekowy to osoby, które spędzają przed telewizorem do 6 godzin dziennie. Są to najczęściej osoby starsze, na emeryturze lub rencie i to jest pewne, że żadna reklama ich nie ominie.

Popularne