Reklama firmy w Internecie
![Reklama firmy w Internecie Reklama firmy w Internecie](/obrazki/reklama_w_internecie.jpg)
Reklama jest dźwignią handlu i nie mówi się o tym bez powodu. W dzisiejszych praktyczna większość ludzi korzystająca z Internetu zasypywana jest komunikatami reklamowymi. Nikt nie jest w stanie odczytać i zapamiętać wszystkich nazw reklam. Należy wiedzieć jak wymyślić dobrą reklamę i jak przygotować taki komunikat, by trafił on do odbiorcy. Istnieje twierdzenie, że reklama jest jak przepis kulinarny.
Składniki należy połączyć ze sobą w taki sposób, by były one do zjedzenia. I wiele jest w tym prawdy. Reklama musi być przede wszystkim wartościowa i zrozumiała dla odbiorców. Bez odpowiedniego hasła reklamowego, tekstu i grafiki niestety taka nie będzie. Nie osiągniemy też założonego celu, jeżeli zapomnimy dodać do reklam nazwy lub adresu firmy, pod którym znajdzie nas klient. Na początku tworzenia reklamy w Internecie musimy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań, np. co chce się zareklamować, po co, gdzie i do jakiej części odbiorców ma trafić nasza reklama? Koncepcja reklamy różni się w zależności od tego jaki produkt czy usługę będziemy reklamować. Zmienne w tym przypadku są elementy reklamy.
Inaczej będziemy reklamować lek na ból głowy, a inaczej samochód. W przypadku reklamy leku, należy opisać przeznaczenie tego lekarstwa. W przypadku samochodu przeznaczenie jest znane i wymaga tutaj przedstawienie zalet samochodu i przekazania informacji o tym dlaczego ten model jest lepszy od innych modeli. Główną podstawą do stworzenia reklamy w Internecie jest to, że musimy sobie wyznaczyć cel i do niego dążyć. Niby coś błahego, ale niezwykle pomaga. Konkretny cel to główny element każdego działania marketingowego. Cel może się także zmieniać, inny będzie w przypadku wprowadzania danego produktu na rynek, a inny w późniejszej porze życia reklamowanego produktu.
W tym okresie reklamodawcy będzie zależało tylko na tym, aby utrwalić w świadomości odbiorców informację o przedstawianym produkcie. W tej fazie jest ważne to, aby potencjalni klienci potrafili rozróżnić nasz produkt od tych innych reklamowanych produktów. Jak wiemy, konkurencji na rynku nie brakuje. Według opinii reklamodawcy będzie to aby podkreślić różnice i korzyści jakie oferuje nam dany, przedstawiany produkt. Również ważnym elementem w tworzeniu reklamy Internetowej jest wybór nośnika reklamy. Ma on główne znaczenie dla kreacji reklamy.
Oczywiście inaczej wygląda działanie reklamy radiowej, a inaczej prasowej, ponieważ inna będzie także grupa odbiorców. Jeśli chcemy dotrzeć do określonego targetu, czyli określonej grupie odbiorców, to z pewnością reklama w Internecie będzie o wiele lepsza lub także reklama telewizyjna. W przypadku tej reklamy prasowej, należy pamiętać o wielu czynnikach która wpływa na poprawne przygotowanie reklamy. Powinna mieć ilustrację, nagłówki, treść i logo firmy.
Każda reklama posiada także trzy główne zasady percepcji. Mówi ona o tym, że jeśli chcemy aby reklama przyniosła oczekiwany efekt, powinna być ona podporządkowana regule równowagi, ruchu i rzutu oka. Jeśli przestrzega się te trzy reguły możemy odnieść reklamy sukces w Internecie.