Jak wypromować firmę i co to ma wspólnego z gadżetami

2018-09-20 Gadżety reklamowe
Jak wypromować firmę i co to ma wspólnego z gadżetami

Podstawowym zadaniem każdej początkującej firmy, bez względu na jej skalę, markę jest to aby skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Aby tego dokonać należy zaczerpnąć informacja o dwóch wskazówkach: stworzenie spójnej, jednolitej identyfikacji wizualnej firmy oraz dobór właściwych form reklam i promocji firmy oraz jej produktów. Zacznijmy od pierwszej wskazówki, która mówi o spójnej i jednolitej identyfikacji wizualnej firmy.

Jest to zestaw jednolicie zaprojektowanych elementów, które służą firmie do jej promowania. Jest to logo firmy, który może być znakiem graficznym lub samą nazwą, która posiada odpowiednio dobraną czcionkę lub też obydwa elementy razem. Jest to także wizytówka, ulotka informacyjna, plakat, baner reklamowy, strona www, napisy widniejące na samochodach służbowych, szyld, papier firmowy, gadżety firmowe, stroje firmowe, itd. Właściciel firmy decyduje o tym jakie nośniki reklamowe zostaną zaprojektowane i komu powierzy wykonanie danego projektu.

Należy pamiętać, że autorska, indywidualnie zaprojektowana wizualna identyfikacja stanowi element, który od początku będzie wyróżniał firmę na rynku. Cechuje to jej wysoki poziom, dbałość właściciela o jakość firmy oraz produktów. Wśród małych, jednoosobowych firm spotykane jest promowanie firmy od stworzenia strony internetowej przez informatyka, bez udziału profesjonalnego grafika komputerowego, zaprojektowanie wizytówki i ulotek przez drukarnie.

Tego typu postępowanie powoduje, że już od samego początku przekaz firmy jest mało czytelny, utrudniony, niełatwy do zapamiętania i mało atrakcyjny w formie i treści. Warto zainwestować w kogoś kto się na tym zna oraz jednocześnie pomoże wypromować firmę.

Druga wskazówka to dobór właściwych form reklamy i promocji firmy oraz jej produktów. To, że rynek oferuje różnorodną formę promocji i reklamy wymaga to od przyszłego przedsiębiorcy szczególnej staranności i pracy. Każda wydana złotówka, powinna się „zwrócić” wraz z klientem. Po pierwsze reklama, która powinna być bardziej efektywna niż efektowna. Jak dotrzeć do tego, aby reklama była efektywna?

Należy dostosować formę i nośniki reklamowe do specyfiki docelowych grup klientów. Jest to ważny aspekt działań reklamowych, którego zastosowanie może obniżyć koszty nakładów i jednocześnie zwiększyć jej skuteczność.

W trakcie badania rynku i wybierania interesującej nas grupy klientów, warto przeprowadzić ankiety, z których dowiemy o czym czytają klienci, którzy nas interesują, czego słuchają, gdzie szukają informacji, jak je zdobywają, jakie są ich zainteresowania, itp.


A wszystko po to aby przekazy reklamowe znalazły się dokładnie w tych miejscach i w takiej formie, która jak najszybciej i najskuteczniej trafi do potencjalnych klientów. Takimi podstawowymi formami przekazu reklam jest reklama telewizyjna, reklama radiowa, reklama prasowa, reklama zewnętrzna (tablice reklamowe, banery), reklama wydawnicza (ulotki, gazetki handlowe, katalogi), reklama internetowa i marketing szeptany.

Popularne